Kolači kroz istoriju

четвртак, 17. октобар 2019.

NEPEČENA TORTA SA PIŠKOTAMA



Nešto sasvim, brzo, a preukusno, podseća na Bomba tortu ili Vasinu, mada je daleko jednostavnija. Behu se najavili gosti, te sam za pola sata spremila ovu poslasticu, koja okrepljuje i godi nepcu. Recept je nadjen u starom kuvaru koji sam već spominjala ( pun naziv: Moj kuvar i savetnik). Modifikovan, kao i uvek, iz razloga što žumanca u receptu nisu termički obrađivana, a ja sam ih u skladu sa modernim tendencijama ( bezbednosti radi) kuvala na pari.

Sastojci: 
3 jaja (samo žumanca za tortu, belanca možete iskoristiti za šam)
125 g šećera u prahu 
125 g maslaca
125 g samlevenih oraha ( po receptu badema, ali ja sam pri ruci imala orahe)
300 g piškota
malo mleka

Priprema:

1. Žumanca sa 60 g šećera u prahu mutiti na pari desetak minuta, dok ne počnu da se zgušnjavaju, ostaviti ih da se ohlade.  
2. Omekšali maslac mutiti sa preostalim šećerom, penasto umutiti, pa u smesu dodati ohlađena žumanca i mlevene orahe. Sve dobro sjediniti.
3. Piškote izlomiti na sitne komade, dodati ih u umućeni masla i mešati varjačom do potpunog sjedinjavanja, ovde možete dosipati po malo mleka da bi se mase lakše sjedinile. Nemojte preterivati sa mlekom, da ne bude previše retko, masa i treba da bude gruba i tvrda, jer će piškote stajanjem omekšati kada upiju tečnost iz maslaca. 
4. Opciono dadajte kašiku ruma u smesu za lepši ukus.
5. Rasporedite smesu u kalu po želji, ja sam je stavila u mali, okrugli premera 16 cm, ali imajte na umu da je tortica jaka, pa ćete rezati tanje parčiće.
5. Od preostalih belanaca i šećera umutite šne, takođe na pari (ja sam ovde žurila, pa mi sneg nije ispao dovoljno čvrst), evo linka za šam https://www.coolinarika.com/recept/sam-sa-kuvanim-secerom/
Ili po receptu iz knjige ulupajte slatku pavlaku, pod uslovom da je pronađete u trgovinama 😉


 

Нема коментара:

Постави коментар